Ad Scheepbouwer: ‘Clicks & bricks onzin’

Ad ScheepbouwerAls je een goedlopende webwinkel hebt, is een stenen winkel an sich onzin. Dat zegt Ad Scheepbouwer, grootaandeelhouder van RFS Holland Holding, in een interview met Emerce.
 

“De discussie over de combinatie van clicks & bricks wordt vooral gevoerd vanuit de bricks. Je hoort nooit een internetwinkel zeggen dat ‘ie graag honderd stenen winkels zou willen hebben. Hooguit als flagshipstore op een goede locatie, ter ondersteuning.”

Bedrijven als Wehkamp, Zalando of Amazon zullen niet snel een fysieke winkel beginnen volgens Scheepbouwer. “Create2Fit heeft wel een showroom en Fonq heeft een flagshipstore, maar dat zijn in het algemeen dubbele kosten.” Hij denkt dat de last die de bakstenen winkels met zich meebrengen onhoudbaar zal worden. “Fysieke winkels gaan er grotendeels aan. Online winkelen heeft de toekomst.”

Bron : Emerce

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.