Beurstraining
Beurs-ROI-boost, veel meer nieuwe contacten, effectievere gesprekken, concrete zinvolle vervolgafspraken.
Waarom deze training?
Een beurs of congres is voor beide partijen een ongewone situatie. Een vaak immense hoeveelheid stands en exposanten vereisen een standbemanning die alle passanten naar binnen krijgt, het kaf van het koren scheidt en concrete vervolgafspraken weet te maken.
Dat is niet iedereen gegeven.
Bij een congres komt de factor tijd er nog eens extra bij. De congresbezoekers bezoeken immers in de pauzes de stands en u dient hen dan snel 'te knippen en scheren'. Herkenbaar?
De centrale vraag is natuurlijk: hoe verdien je je enorme € en tijdinvestering terug. Lees meer over hoe je eenvoudig veel meer traffic op je stand krijgt, je conversie in gesprekken drastisch verhoogt en niet meer hoeft na te bellen.
"Kan ik u misschien ergens mee helpen? "Nee hoor, wij kijken maar even rond". Prima..".
Het was erg goed om te zien dat we veel hebben geleerd van je training, er werd actief naar leads gewerkt, met veel open vragen en er was goede etiquette op de stand. Hierdoor hebben we echt een record aan leads en twee prettige congresdagen gehad!".
9 Marc van Kan, Area Representative Endoscopy Stryker
Goede training die als ervaren beurstijger goede adviezen meenam en meer uit de beurs te halen viel. Het welkom heten en tevens de herhalings technieken en sturen naar een afspraak bij concrete informatie die ook meteen te maken. In combinatie met de 5W’s en 8B’s al met al zeer geslaagde trainingsdag.
Zeker interessant voor vendoren die meer uit een beurs willen halen! Groet Robert – 8
“Tom heeft een zeer goede beurstraining voor ons team verzorgd. De training was erg praktijk gericht, waardoor het geleerde direct toegepast is door het team. De vele oefeningen waren leerzaam en zorgen ervoor dat iedereen zich comfortabel voelde op de stand.
Daarnaast is Tom een erg prettige trainer, dus zeker een aanrader!” – 10
De beurstraining was zeer nuttig. 7,5.
“Een leuke training met een hands-on aanpak. Tom weet iedereen te enthousiasmeren voor het pitchen en verkopen. Met diverse werkvormen en een doordachte aanpak kan ik deze training aanbevelen aan iedereen! “
“Ik heb bij Tom Richmond een 1 op 1 acquisitietraining gevolgd.
Vooraf werd ik al door Tom gebeld om e.e.a. door te nemen. Tijdens de training hebben weer heel veel ‘rollenspellen’ gedaan en aan de hand daarvan tips & tricks gekregen. Alles toegespitst op mijn bedrijf, dus direct in de praktijk toepasbaar. Dit was voor mij een waardevolle training.”
Duidelijke structuur training. Uitvoeren scenario’s (telf. gesprekken). Inleven in mijn bedrijf.
We zitten in een stijgende lijn en hebben veel nieuwe klanten kunnen aantrekken en hierbij heeft jouw training een goede rol in gespeeld. Ik ben blij dat ik de trainingen heb gedaan! Ik heb de afgelopen maand zelfs 2 verkopers in de USA kunnen aannemen waarop ik de “Richmond” tactiek op toepas. Al met al ben ik tevreden.
WOW! Beleving. 9.
Het enthousiasme van Tom. 7.
Positieve en veilige omgeving om fouten te kunnen maken. 8.
Tom haalt meteen de spanning weg op een speelse wijze. 8.
Leren begrip op te brengen. 7,5.
Open sfeer. Ik heb van de cursus genoten. 8.
De interactie. Leuke interactieve training met een enthousiaste trainer. 8.
De webpagina mag wat overzichtelijker.
Directe manier van communiceren – pro actief. 8.
Bud – Hektec. 8.
De training is effectief omdat het een persoonlijke training is. Tom heeft veel praktijkervaring die zeer nuttig is. 10.
Enthousiasme. 9.
Goede structuur. 9.
Goede training. 8.
Duidelijk en veel gelachen. 8.
Humor icm kennis. 8.5
Korte en bondige uitleg. 8.
Enthousiasme, leuke voorbeelden en cases. 9.
Door de enthousiaste trainer en interactie een leerzame training. 9.
De training maakt enthousiast en is heel praktisch. 8.
Een energieke en inspirerende cursus. 8-.
Veel thumb rules die ik in praktijk kan gebruiken. Tom prikkelde ons goed om te DOEN en DURVEN. 8.
Deze training geeft concrete handvatten om acquisitie te verbeteren. 8.
Kennis van zaken. Enthousiasme. Gedegen voor iedereen / toegesneden op behoefte. 8,5.
Meteen valt op hoe je in het verleden gesprekken voerde met een klant en hoe je deze training in praktijk kunt brengen. 8.
Actieve benadering: je wordt gestimuleerd tot hardop denken en in praktijk brengen. 7,5.
De vele praktijkvoorbeelden en expressionele manier van cursus. 8-.
Confronterend en leerzaam: twee passen terug om ‘business as usual’ te ontleden. 8,5.
Praktijk gerichte training met veel enthousiasme. 8.
Het houdt je een spiegel voor wat je wel en niet doet bij acquisitie. 7,5.
Uitgebreide en intensieve training in een prettige setting. Middels oefengesprekken wordt heel duidelijk wat wel/niet werkt. De nadruk ligt op prettige en efficiënte communicatie. Daarnaast nuttige tips geleerd om valkuilen te voorkomen.
Erg indrukwekkend eye opener Wat er in de praktijk dagelijks te zien is. Geeft je je goede handvatten om je telefonisch verkoop te vergemakkelijken. Erg aan te raden en het hierna toepassingen. Blijven gebruiken.
Heldere en gestructureerde training van Tom. Stapsgewijs zijn we door de materie heen gegaan met leuke oefeningen. Van andere trainingsdeelnemers krijg je waardevolle feedback en tips waardoor je de salespitch kunt aanscherpen en structuur kunt verbeteren. Door humor en energie van Tom ontstaat er een goede dynamiek in de groep!
Een goede training met veel interactie. De beperkte omvang van de groep creëert een prettige sfeer en is ook prettig om met elkaar te leren en kennis uit te wisselen op een gezellige maar effectieve wijze.
Een salestraining die je weer helder maakt wat de do’s en dont’s in het acquisitie proces zijn. En je wordt ook zelf aan het werk gezet, training dus. Tom neemt je met zijn enthousiasme mee in deze snelkookpan.
Tom bezit de ongewone vaardigheid om een o.a. kritische groep wetenschappelijke ondernemers op een luchtige wijze inzicht te geven hoe de zakelijke contacten te benutten!
In mijn huidige baan heb ik voor het eerst direct contact met klanten, en dit in mijn derde taal (NL). Een hele uitdaging. En dankzij de door Tom gegeven cursus heb ik structuur en meer zelfverzekerdheid gekregen voor gesprekken met klanten. Het resultaat was meteen zichtbaar. Echt een aanrader. 10!
Nuttige cursus, door Tom op een zeer enthousiaste manier gegeven. Veel geleerd over de manier waarop we communiceerden en hoe dit effectiever kan. Handige hulpmiddelen voor het aangaan van verkoopgesprekken, waardoor je beter voorbereid en zekerder het gesprek ingaat. 10!
Prima ervaring, Tom creëert een fijne sfeer. Ik heb erg veel aan deze training gehad vooral door zijn persoonlijke benadering onderscheid hij zich van andere trainers. Ik kan het iedereen aanraden.
Duidelijke uitleg van de stof en zeer praktijk gericht. Tom heeft interesse in wat er binnen het bedrijf speelt, je voelt je geen nummer in en met het bedrijf. Hierdoor is ook de cursus actueel en blijft de stof door voorbeelden en telefoongesprekken terug luisteren veel beter hangen. Tom verwoordt het leuk, is wel wat luidruchtig en daar is hij zich wel van bewust, maar dat houdt je wakker (;-). Leuke interactieve cursus waar je een spiegel voorgehouden krijgt. Echt een aanrader!
Professionaliteit als organisatie, telefoon etiquette, betere sales resultaten.
Tom weet als geen ander blokkades te doorbreken en vastgeroeste gewoontes los te peuteren, waardoor innerlijke groei en ontwikkeling open staan voor vernieuwing en herziening. Door de persoonlijke benadering en het open doch professionele karakter van Tom is het aangaan van deze training een daadwerkelijke openbaring en speciale aanvulling van zowel werk- als privéleven. Tom heeft het werkplezier en klantgericht werken een nieuwe dimensie gegeven.
Wat mij heeft meeste heeft aangesproken is de hands-on training. 9.
Aanpak beurstraining of congrestraining
Dit is uw beste investering!
Locatie
Bij u intern of op een externe locatie.
Investering
Intake voor aanpassen programma, interactieve zeer praktische training van 6 uur, wikitom voor aanvullende info €2450 ex. btw inclusief de beroemde John Cleese video How not to exhibit yourself (Op beurzen niet te kijk staan) en reiskosten.
Tijdinvestering?
We zijn ongeveer 6 uur hard aan het werk. Filetechnisch handig om de training van 11.30 - 18.30 uur te doen. Met een uur voor de lunch en enkele nuttige pauzes.
Programma - wat ga je leren?
- Interne voorbereiding
- Bezoekers op onze stand krijgen: 5 super technieken.
- Contactname en korte inventarisatie: welke 4 vragen zijn verplicht om te stellen?
- Omgaan met lastige vragen.
- Aansluiten, win vertrouwen met de Ja-TunnerRT
- Overtuigen: met welke 3 technieken maak je de bezoeker razend enthousiast? Welke 2 emoties zijn de basis voor al ons handelen?
- Vervolgafspraken: zo kun je na de beurs meteen aan de slag met klantbezoeken!
- Typische beurssituaties:
- heeeel druk, hoe draai je productie op een bezoekersvriendelijke wijze;
- geen hond in de hal, je kunt een kanon afschieten: waar haal je je leads vandaan;
- de eeuwige klager, wat te doen;
- de gezellige plakkert, hoe kom je van hem af;
- studenten: HELP! of toch niet.
Voor wie is deze training?
Voor iedereen die als standbemanning/vrouwing uw organisatie moet vertegenwoordigen. Voor de eerste of vervolgkeer. Dus zonder en met ervaring.
Dus voor:
- Account managers
- Key account managers
- Product managers
- Inside sales
- Binnendienst
- Marketing
- Verkopers
- Adviseurs
- Consultants
Enkele beurzen waar deze Beurstraining optimaal voor werkt:
- AquaTech Amsterdam
- Building Holland
- Cloud Expo
- Electronics & Applications
- Horecava
- Industrial Processing
- Installatie Vakbeurs Gorinchem
- Maison & Objet
- Productronica
- Rioleringsvakdagen
- TechniShow
- ...?
Wat is het niveau?
De beurstraining stemmen we af op het niveau van de deelnemers. Ben je een startende verkoper dan krijg je andere 'tegenspelers' in de oefengesprekken dan wanneer je langer in de verkoop zit.
In alle gevallen geldt, dat je 100% individuele feedback en tips ontvangt, waardoor jij jouw doelstellingen voor de beurstraining zeker haalt.
Plan van Aanpak Beurstraining
Aanvliegroute voor maximaal rendement
Plan van Aanpak Beurstraining
Kom eens praten Tom
Ik nodig je uit
Na deze beurstraining of congrestraining
- trek jij soepel voorbijgangers uit het gangpad;
- open je adequaat het gesprek;
- onderscheid jij binnen een paar vragen het kaf van het koren;
- weet je bezoekers echt te interesseren;
- heb je tijd voor echte prospects;
- maak je een concrete vervolgafspraak.
En nog veel meer.
Een gedachte over “Beurstraining of congrestraining”
(10) “We zijn het niet gewend, zo van achter je bureau de beurs op en scoren. Tom laat je de do’s en don’ts zelf ervaren in rollerspelen met waardevolle tips. Vlot, confronterend en met humor. een must voor iedere beursdeelnemer die zich bewust is van het spel èn de knikkers.”