Succesvol onderhandelen? Draag rode kleding.
Mensen die rode kleding dragen presteren beter bij een onderhandeling dan mensen in witte kleding. Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van Hachmang […]
Lees meerHoe ben je in elke situatie zelfverzekerd. Don Draper. Mad Men
Heb je de serie Mad Men gezien met Don Draper? Dan is deze collegiale analyse zeker de moeite van het bekijken en […]
Lees meerStuur niks op!
Stuur niks op! Accelereer jouw geloofwaardigheid en conversie Als vervolg op Pitch als de brandweer deze vlog Stuur niks op! De zwart-wit metafoor […]
Lees meerPitch als de brandweer
De meest overtuigende en juiste Elevator pitch 4 stappen met de afrondende vraag Stel: Jouw huis stond gisteren in brand, je had […]
Lees meerTriggerwoorden
Wanneer kun je leveren, vroeg ik de verkoper.”Pas over drie weken.” was zijn antwoord.Ojee, probeerde ik. En eerder?”Ja dat kan in principe […]
Lees meerEen betere wereld begint bij minder empathie, zegt deze hoogleraar
Door Jeroen Pen – 04 Jan 2017 in Brandpunt+ “Empathie is een beetje als racisme: helemaal verdwijnen zal het nooit, maar we […]
Lees meerAlbelli doet niet moeilijk
Lions Delft organiseerden een bijzondere bijeenkomst voor de eenzame medemens. Mensen die af en toe wel wat gezelligheid kunnen gebruiken. De groepsfoto’s […]
Lees meerHoe een kinderzitje je hels kan maken
Een klant komt bij de lokale rijwielhandelaar voor een kinderzitje voor haar dochtertje Miranda. De kundige man laat haar meerdere stoeltjes zien […]
Lees meerHet is zaliger te geven, dan te ontvangen. Handelingen 20:1-38
Ken je deze Bijbeltekst? Prachtig om de gehele tekst te lezen. Hoe kwam ik zo op deze tekst? Eén van de huidige […]
Lees meerDoe NIET wat de klant je vraagt (of toch wel?)
[breadcrumb] “Heb jij voor mij zo’n belscriptje voor cold call?” vroeg Peter, een ‘oude’ relatie mij telefonisch. Leuke opening toch? Tja en […]
Lees meerJuwelier jaagt klant weg
Het bandje van het mooie Seiko horloge van mijn vrouw was ter ziele. Zo’n bandje geheel passend bij de kast. Dus toog […]
Lees meerIs deutsche gemütlichkeit vanzelfsprekend?
Afgelopen week waren we een weekje in Duitsland. In zo’n bungalowpark, je kent het wel. All inclusive heeft hier ook zijn intrede […]
Lees meerMindf*ck Verkooptrucs van Victor Mids
In de trainingen laat ik je zien hoe communicatie werkt en hoe eenvoudig het vaak is om mensen te overtuigen. Als je […]
Lees meerBen jij de slaaf of de meester?
Beetje harde titel wellicht maar zo werkt non-verbale communicatie. Of je volgt of je leidt. Of je bent ondergeschikt of je bent […]
Lees meerWat vertellen voeten?
Gisteravond gaf ik een salespresentatie. De receptioniste Daniëlle ontving mij. Zij is zeer professioneel en geeft mij iedere keer een welkom en […]
Lees meerKlanten ontvangen
Wat gebeurt er bij jou wanneer een klant of gast binnenkomt? Gaat de vlag uit en zakt hij of zij in een […]
Lees meerDe bloopers van Richmond Training 2014
Ook wij maken fouten 🙂 en die hebben wij om het einde van dit jaar te vieren gebundeld in een filmpje. Kijk […]
Lees meerDe psychologie achter het korting geven
De kortingsvraag krijgen verkopers veel op hun bordje. Hoort bij het proces (is wel branche afhankelijk, bij de supermarkt hoor je de […]
Lees meerZorg voor een WOW! beleving bij jouw cliënten.
Hoe bezorg je jouw klanten een WOW! beleving en maak je één fan per dag. De schouders er onder tijdens de Corona […]
Lees meerDe negen grootste vergaderergernissen
Rommelige vergaderingen meest storend Voor sommige managers is het een dagtaak: vergaderen. En dat doen ze niet altijd even goed. Zo zijn […]
Lees meerBlog – Filmpje: Bush Who
Prachtig voorbeeld van hoe communicatie fout kan gaan Communicatie ?…(tip: lees hardop voor) George: Condi! Nice to see you. What’s […]
Lees meerRetail verkooptraining: Wat doe jij met E-mail Marketing?
Tegenwoordig hebben we zoveel Social Media om ons heen dat Email Marketing steeds belangrijker wordt. Wat doe jij ermee? Wat vinden de […]
Lees meerB2B Beurstraining: Hoe help je beursgangers zo snel mogelijk?
Mensen willen op beurzen graag snel geholpen worden. Hoe zorg je daarvoor? Meer informatie? Klik hier voor de beurstraining pagina
Lees meerCursist ervaring: De verkooptraining (B2B) van Bryan Stil
Wat weet Bryan Stil nog van zijn verkoop training? Heeft hij de mappen al weggegooid of gebruikt hij het geleerde nog […]
Lees meerB2B verkooptraining: Zomertip
De zomermaanden, een tijd om oude contacten te doen herleven. Ter aanvulling: natuurlijk heb je contact onderhouden met jouw klanten. Maar soms […]
Lees meerBeschermd: Beloofd: hierbij nog 5 effectieve tips om jouw fooi te verhogen!
Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.
Lees meerHerstellingsoord Zorghotel Veghel
Herstellingsoord Zorghotel Veghel heeft professionele en warme zorg voor haar gasten zeer hoog in het vaandel staan. Alle contactmomenten dienen kwalitatief perfect […]
Lees meerB2B verkooptraining: Nabellen, je leukste en dankbaarste telefoontjes
Als er één methode is om jouw klant een WOW factor te laten zien is dat nabellen. Heel eenvoudig en ‘werkt’ gegarandeerd. […]
Lees meerWinkelverkoop training: Vraag eens waarom de klant voor jou heeft gekozen!
Waarom zou een klant eigenlijk voor jou kiezen? Wat maakt jouw winkel bijzonder? Hoe kom je erachter? Je kunt (heel) veel geld […]
Lees meerReceptionist(e): Waar loop jij tegen aan?
Als professioneel receptioniste zijn er vast zaken waar je dagelijks mee te maken hebt en die je al dan niet lastig vindt. […]
Lees meerB2B verkooptraining: Zo kom je slim aan prospects
De meest effectieve manier om aan prospects te komen? Kijk naar de video! Meer weten over acquisitie training? Klik hier.
Lees meerB2B verkooptraining: Stop met terugmailen
Wat doe je wanneer een klant of prospect een mail met een vraag aan je stuurt? Mail je terug? Bel je? Wat […]
Lees meerRetail verkooptraining: Eén op hoeveel verkoop jij?
Als retailverkoper wil je natuurlijk weten hoe goed je bent in verkopen en welke verkooptechnieken effectief zijn. Toch? Hoe kom je daar nu […]
Lees meerReceptioniste: Rol de rode loper uit met professioneel aankondigen
Waar belt u voor? Ja, dat heb ik net aan de receptioniste verteld! Als er één receptie techniek is waarmee je jezelf […]
Lees meerRetail verkooptraining: “Je moet zelf geïnspireerd zijn!”
Dinsdag gaf Tom Richmond de workshop Slim Verkopen voor WoonWerk in Meppel. Een succesvolle en leuke training. Ineke Renée van WoonWerk heeft […]
Lees meerRetail verkooptraining: Het verwelkomen van de klant in onze winkel
Wij beoordelen anderen binnen 4 seconden. Dat zit diep in onze genen. De volgende 26 seconden zoeken wij naar bevestiging van die […]
Lees meerReceptioniste: Hoe houd je die opdringerige verkoper van je af?
We kennen het allemaal aan de telefoon: een verkoper die wat overijverig iemand van de directie, inkoop of HR wil spreken. Hij […]
Lees meerReceptioniste: de eerste 3 gratis tips
De eerste 3 gratis tips Noem de klant altijd minimaal 1x bij haar/zijn naam, dit geeft een persoonlijk gevoel waardoor de klant […]
Lees meerRetail verkooptraining: Autoverkopers en kansen grijpen: een utopie
Mijn vrouw wil heel graag een cabrio dus zoeken wij samen naar een cabrio. De FIAT 500 staat redelijk op nummer één. […]
Lees meerRetail verkooptraining: ‘Veel retailers leven nog in de vorige eeuw’
“Ik begrijp het niet”, zegt verkooptrainer Tom Richmond. Hij werpt nog net niet zijn handen ten hemel, maar dat die tureluurs wordt van […]
Lees meerOnline winkelen is slechts mager succes
door Richard van de Crommert AMSTERDAM – Nederlanders lopen bij lange na niet zo warm om online te winkelen dan in de ons omliggende […]
Lees meerHoeveel communiceren we nou écht met woorden?
Note: Dit is mijn interpretatie en uitleg. Wanneer u een emotionele boodschap hebt, kloppen die percentages aardig. Wilt u echter een inhoudelijke (ratio) boodschap overdragen, zorg er […]
Lees meerReceptionist(e): Goed nieuws voor receptionistes!
Arbeidsmarkt zoekt specialist door Jurry Brand AMSTERDAM – De donkere wolken boven de arbeidsmarkt blijven nog even hangen. Maar er zijn ook de […]
Lees meerRetail verkooptraining: 'Personeel maakt of kraakt retail'
Er is een sleutelrol weggelegd voor winkelmedewerkers in de fysieke winkel. Zeker nu consumenten zelf aan de knoppen draaien en zelf bepalen wanneer […]
Lees meerVerbod op koopzondagen in Tilburg
Winkeliers in Tilburg mogen hun deuren niet meer op zondag openen. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven beslist nadat […]
Lees meer"Waarde van personeel wordt onvoldoende onderkend"
Goed getraind personeel is niet per definitie het reddingsmiddel om de huidige detailhandelscrisis te bevechten. Wat absoluut wel geldt, is dat kranige […]
Lees meerAd Scheepbouwer: ‘Clicks & bricks onzin’
Als je een goedlopende webwinkel hebt, is een stenen winkel an sich onzin. Dat zegt Ad Scheepbouwer, grootaandeelhouder van RFS Holland Holding, in […]
Lees meerBlog – 'Wij Duitsers verlangen nette behandeling'
‘S-HEERENBERG – Veel Duitsers willen niet meer in Nederland kopen, omdat ze ‘slechte ervaringen’ hebben met Nederlandse winkels. Ze klagen steen en […]
Lees meerKlanten verleiden in sombere tijden: BNR
Consumenten bij economische tegenwind toch verleiden om de portemonnee te trekken. Met het lage consumentenvertrouwen is de juiste benadering van de klant […]
Lees meerBlog: Waarom doen Duitsers het zoveel anders?
Afgelopen week in Duitsland geweest. Wat iedere keer weer opvalt is dat het er – hoe gek ook klinkt – schoon en […]
Lees meerMehrabian en de mythe 7 – 38 – 55%
Hoe zit het nou echt? U kent ze natuurlijk ook, die beroemde en vaak klakkeloos overgenomen communicatie percentages van Albert Mehrabian. Die […]
Lees meerMooie spreuken verzameld door David Pinto
Ik vind ze zeer treffend, en u? Sri Chinmoy “Yesterday I was clever, therefore I wanted to change the world. Today I […]
Lees meerBromelia's en water geven: top down!
15 februari struinde ik bij Tuincentrum Overvecht rond om na valentijn iets fleurigs voor mijn lieve vrouw te kopen. Bloemen zijn tijdig […]
Lees meerB2B verkooptraining: 'Bedrijfsleven mist miljoenen aan omzet door slechte offertes'
AMSTERDAM – Dienstverlenende bedrijven laten vele honderden miljoenen euro’s aan omzet liggen doordat zij onduidelijke offertes versturen. Door de onduidelijkheid van […]
Lees meerSolliciteren en sollicitatie tips
Solliciteren is voor velen een op voorhand kansloos en zich eindeloos herhalend proces. Advertenties doorkijken, (liefst) standaardbrief (zucht) met idem CV opsturen […]
Lees meerBlog – Werknemer prefereert opleiding boven loonsverhoging – voor nu.
Bedrijfsopleiding vergroot aanwezig talent zonder onbetaalbare loonsverhoging 27 oktober 2009 – Een onderzoek van Stepstone onder bijna 20.000 hoogopgeleiden Europeanen toont […]
Lees meer