Samenvatting sales workshop
Acquisitie tips
- “Een pad ontstaat door er op te lopen“: maak acquisitie tot een dagelijkse activiteit en dwing je voor 10.30 uur je 5 telefoontjes te hebben gedaan.
- Bel om te beginnen al jouw cliënten na.
- Mailen doe je periodiek om content te geven.
- Vervolgens iedereen die je kent (familie, buren, schoolgenoten, sportclubs, netwerkverenigingen, kennissen, …).
- Daarna begin je met jouw doelgroep die je natuurlijk messcherp hebt gedefinieerd: wie kan en wil jij echt gelukkig maken (en hebben ook geld …).
- Begin op directieniveau, daar gaat GO NOGO snel, ‘afzakken’ kan altijd nog.
- Doe slim je elevator pitch en maak hem niet moeilijker dan nodig. 4 stappen.
- Vraag altijd om referrals.
- ..
Onderscheidend zijn
- Dingen doen die je concurrent ook kan maar niet wil doen.
- Vraag cliënten waar je hen mee blij hebt gemaakt.
- Of waar je hen blij mee kunt gaan maken.
- Doe ongewone zaken voor je cliënten die jij wellicht overbodig vindt (ik vertelde je dat wij onze cursisten bellen voor hun favoriete lunch).
- Menselijk contact is onbetaalbaar: denk na hoe jij dit kunt inzetten.
- Voor de verkoop zijn we altijd actief, wat doe jij nadat de deal is gesloten.
- Content is het sleutelwoord, geef weg en maak zo anderen gelukkig en hongerig naar meer meer meer …
- ..
Wil je bij de reacties weergeven waarin jij bij
- acquisitie en
- onderscheidend zijn
resultaten hebt gehad?
Een gedachte over “Evenemens 30 maart 2015 De Rijtuigenloods Amerfoort”
Leuk om Tom te ontmoeten en sommige tips zijn zeker bruikbaar voor ons. Dank je wel!