Klanten ontvangen

Tom Richmond trainer - recruiter

Wat gebeurt er bij jou wanneer een klant of gast binnenkomt? Gaat de vlag uit en zakt hij of zij in een warm bad? Of overkomt hen hetzelfde als ons overkwam tijdens onze voorjaarsvakantie.

De dame van de pizzeria in het overigens heerlijke Italië had het om de een of andere reden niet zo op met toeristen, hetgeen duidelijk aan haar gezicht en gedrag viel af te lezen. Geen begroeting bij binnenkomst, een afgemeten knikje aan tafel en plichtmatig afwerken van de bestellingen. Jammer.

Ook bij de lokale Spar kregen we niet echt een warm gevoel. De eigenaar was bezig vakken te vullen en kwam dus regelmatig vlak bij ons maar een hartelijk “Bongiorno, comme stai” (Hallo, hoe gaat het) was best leuk geweest om te horen. En bovendien kan hij zich bedenken dat toeristen de hele week boodschappen gaan en waar doen zij dat het liefst?!

Afijn, weer genoeg retailstof tot nadenken in de vakantie en ik hoop en weet dat jij het volstrekt anders doet: toch?

De eerste klap is nog steeds een daalder waard en begint met de begroeting. Veel kijkplezier.

Wat is de manier waarop jij jouw klanten of gasten een warm welkom heet? Zet je reactie onder neer.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.