Stuur niks op!
Accelereer jouw geloofwaardigheid en conversie
Als vervolg op Pitch als de brandweer deze vlog Stuur niks op!
De zwart-wit metafoor van Pitch als de brandweer is dat wanneer jouw business propositie staat als een huis, de prospect jou altijd zal laten komen voor een verdiepend gesprek.
Wie weigert de brandweer immers wanneer je huis in brand staat??
Wat als jij echter niet overtuigend genoeg bent? Of wanneer jouw propositie niet voor hen relevant (lijkt te zijn) is. Of wanneer zij nog niet helemaal overtuigd zijn? Dan komen de bezwaren en willen ze van je af of meer info.
Als jij van een verkoper aan de telefoon af wilt, wat zeg je dan?
Stuur maar wat info.
Ja toch? En dat gaat hem dus niet worden. Na een week bel je na en je weet het antwoord al.
"Nee, we hebben het intern besproken en zijn verder niet geïnteresseerd.". ...
Zonde van jouw tijd, energie en verwachtingen.
Want hoe kan je ooit op je website of in een @ de subjectieve wensen en dus het leitmotiv van deze prospect helder benoemen zonder een korte kernachtige dialoog.
Hoe reageer je dan op stuur maar wat op?
Vraag:
Fijn dat u geïnteresseerd bent, wat/welke info wilt u precies ontvangen?
Op basis van dit antwoord zet je het gesprek voort en rond je geheid af met een klinkende bezoekafspraak.
En als je al wat opstuurt, dan alleen wanneer er een vervolgafspraak (bel of fysieke afspraak) staat in de agenda's.
Dus:
- Zorg voor een Elevator pitch op maat;
- je doel is een bezoekafspraak (of een vervolgafspraak) - houd daaraan vast.
Succes en wil je meer weten over Acquisitie - klik op onderstaande knop, Tom Richmond
Een gedachte over “Stuur niks op!”
Thanks 🙂 Loved It